2011. augusztus 26., péntek

A rejtőzködő

Lucy így mutatja
Nagy lendülettel vágtam neki a készítésnek, mert végre egymásra találtak a színek és a minta. Valóban tetszik, nem hiába, az én dizájnerem ajándéka:) Az ilyenekkel tényleg egy csoda dolgozni, ahogy a színek egymással való találkozása újra és újra arra sarkall, hogy folytassam, folytassam.
Azonban már a másodiknál elakadtam...

Éppen örültem, hogy de jó, a második is megvan, és hoppá, itt már az utolsó sorban össze kell a két darabot illeszteni az egyik oldalánál, amikor kiderült, hogy valahol valami alattomos hiba rejtőzködik!
Néztem innen, néztem onnan. Forgattam, számoltam. Gondolkoztam. Egymásra raktam. Aztán megint számoltam - és ez így ment elég sokszor, de ahányszor csak a kezembe vettem, mindig az derült ki, hogy megint nem derült ki semmi. Vagyis a lényeg. Ezért úgy döntöttem, alszom rá egyet, mindenesetre, a kettes számú darab utolsó két sorát jól vissza kellett bontani.
Aztán ma reggel, ahogy új szemmel figyeltem, rá kellett jönnöm, hogy nem is a kettes számúval van a baj, hanem az egyessel! (?) De még nem vagyok biztos a felfedezésem helytállóságában. Mindenesetre, lehet, hogy alapjaiban szúrtam el az egészet, mert a másodiknál a szám nem stimmel, az elsőnél viszont jó a szám, de mégis ott lehet a hiba. Talán újra kellene kezdeni. 

 Persze, ilyen színekkel nem nehéz, inspirációban nincs hiány:)


Hol lehet a hiba?


Van (lett) folytatás...


2 megjegyzés:

Kriszta írta...

Miért gondolod, hogy hiba van benne? A kép alapján úgy látom, hogy ahol a dupla hármas pálcák vannak, azok közötti láncszemnél kellene összekapcsolni a már elkészült hatszöggel, abból meg ha jól látom megvan a hat...

yoen írta...

Sajnos, az összekapcsolásnál derült ki, hogy a jelenleg kisebbik darabon hiányzik egy hármas pálcaköteg, és amikor a zárósorral körbehorgoltam, kevés volt a szemszám.
Érdekes, képről jobban felfedezhető számomra, mint élőben, hogy teljesen kész darab második sorában a bal oldalon (9 óránál) rossz helyen horgoltam bele az egyik hármas szirmot, és így jött ki végül a minta a végén helyesen. De közben nem vettem észre a hibát, mivel a végeredmény nem mutatta, hogy lenne...
A másik darabnál viszont nem volt ilyen hiba, de az egésznek rossz a kezdő szemszáma. Nagyjából erre jöttem rá a képek alapján.
Számolásban nem vagyok a topon, de úgy tűnik, az első két-három sorban 12 sziromnak kell lennie, hogy az utolsó sor mintájánál is kijöjjön a helyes szám.