2011. augusztus 10., szerda

A gobelin, a rák és a horgolás

Gobelinhorgolás, by Carol Ventura
Az utóbbi időben nagyon felbátorodtam, aminek köszönhetően a FaveCrafts Quick and Crafty nevű helyről kaptam egy hírlevelet, sok-sok ingyenes mintával. Úgyhogy, nem állhattam meg a böngészést, így akadtam rá erre a meggyőző cicásra.
"Hej, ha én is köztetek lehetnék", gondoltam, mármint azon tehetséges emberek népes táborában, akik ilyesféléket tudnak alkotni:) De még sor kerülhet rá! Nos, ránéztem erre a képre, és azonnal tudtam, hogy ilyent én is fogok! Bár a gobelinhorgolásról eddig még nem is hallottam, a látvány tettekre inspirál... Tudom is, kim örülne nagyon egy ilyen cicás micsodácskának. :)

A mintát a Ravelryn találtam, van hozzá leírás, és videót is felfedeztem, a technika bemutatására. Itt pedig egy egész oldalnyi gyönyörűség: Tapestry Crochet

Tanulmányoztam tehát valamelyest a technikát, és eközben akadtam rá egy érdekes videóra, ahol egy pasi hasonló technikával valami eszméletlen jó, norvég mintás sapkát horgolt, csak az volt a furcsa, hogy balról jobbra halad, de jobb kézzel. A címet persze, nem néztem, ezért csak kis idő múltán és a leírást olvasva, jöttem rá, hogy ja, valószínűleg a rákhorgolást mutatja be a munkadarab befejező sorában, és ennek itt már nem sok köze van a gobelintechnikához.
Természetesen ezt csak nálunk hívják ilyen viccesen, talán ezért ejtett gondolkodóba a Reverse Single Crochet Stitch felirat.

Szóval, a rákhorgolás azt jelenti, hogy "balról jobbra haladó rövidpálcák". Na igen, de azt meg is kell valahogy csinálni... Mikor először olvastam a kifejezésről, lövésem sem volt, hogyan kezdjek neki, valahogy a leírás olyan nyakatekertnek tűnt, de legalábbis nem segített a gyakorlatban ültetni a dolgot, ám hála a modern technikának, ehhez is vannak jó kis videók. Most már tudni fogom:)



Nincsenek megjegyzések: