2011. április 16., szombat

Árvíztűrő tükörfúrógép

Mobius-triangle
Így van ez, ha az ember blogol... Ezt a képet például úgy találtam, hogy a címben jelölt szókapcsolatra kerestem rá. A bejegyzéshez ugyan nem sok köze van a képnek, de nekem tetszik, úgyhogy ezért van itt:)

Egyébként pedig a téma aktualitása annak köszönhető, hogy találtam egy szép betűt, amit letöltöttem a gépemre, de korábbi tapasztalataimból kiindulva, ilyenkor érdemes egy próbát tenni még a letöltés előtt, úgyhogy a biztonság kedvéért kipróbáltam az ékezetes karakterekkel, amelynek általam eddig ismert  egyetlen példája a címben olvasható szókapcsolat (volt). És lám, mik derülnek ki... Természetesen nem csak egy példa van.
A lényeg tehát az, hogy a kép származási helyének oldalán szívet és elmét vidító kifejezésekre bukkantam,  amelyeknek méltó helyük van a gyűjteményemben, illetve továbbgondolkodásra ösztönöznek, vagyis szabaduljon el ismét a nyelvi kreativitás:)

Jóízű félárú sütőtök
Jött árvíz, tűzvész, rút gümőkór
Fűsújtó, sárgördítő ütés
Háztűznézőügynök-búsító
Bőszájú körülíróművész
Jóhírű tüzérágyúöntő



Nincsenek megjegyzések: