2013. május 19., vasárnap

Akit az istenek szeretnek

Gyerekeskedés:)
A legaranyosabb kislány te vagy, anya! - ezt mondta Ádi tegnap este. Mivel emlékeim szerint kislány már régen voltam, próbáltam érvelni a korommal, mondván, hogy inkább néni vagyok, ő  azonban meggyőzött, mint mindig, vagyis mostanában már egyre többször. Azt mondta, értem a viccet (az ő vicceit), bolondozok és ilyesmik. Egyszóval, úgy viselkedem, mint egy gyerek. Ez a kiejelentés más körülmények között talán nem válna a javamra, ám az ő szájából mindenképp a legnagyobb dicséret anyai lényegemet tekintve:)
A minap került elém a téma, hogy hogyan neveljünk boldog gyerekeket. A felelős szülők iskolája c. oldal készített videókat, amelyek közül több arra érdemesnek gondolt személy véleményére is kíváncsi voltam, és végül azt szűrtem le az egészből, mint általában: hogy kimondottan jó meghallgatni mások véleményét, de csakis a saját életemből és tapasztalataimból indulhatok ki abban a tekintetben, hogy hogyan neveljek a gyerekemből "boldogot". Mert ilyeneket mondtak, hogy legyünk vele sokat, szeressük és mutassuk ki, mondjuk ki a szeretetünket, adjuk át az értékrendünket stb. Szóval, jó tudni, hogy nálam ezek itt mind stimmelnek, a többi meg úgyis teljesen egyéni, és természetesen beleadom, ami csak tőlem telik:)
Ami pedig eme bejegyzésem keletkezési körülményeit illeti, abban a fésznek van szerepe, ugyanis nem olyan régen  itt leltem rá Heltai Jenő bácsi versére, s a tegnap esti dolgok végére ilyen formában kerül a pont:)


Akit az istenek szeretnek,
Örökre meghagyják gyereknek,
Bizakodónak, nevetőnek,
Az élet útja annak puha szőnyeg,
Útravalója sugaras derű,
Mely ólmot színarannyá aranyoz,
Széppé a rútat, jóvá ami rossz
És nagyszerűvé azt, mi egyszerű,
Újjá az ócskát, tengerré a tócsát.
A világ annak micsoda?
Mindennap millió új csoda,
Sok tarka álom és kevés valóság.
Tündérek és mesék víg birodalma,
Amelyben győz a jó, kárt vall a gaz, hamis,
Amelyben minden alma aranyalma
És az marad befőtt korában is,
Játék az élet, élet csak a játék
S élet, halál egyformán szép ajándék.
[...]


Nincsenek megjegyzések: