2012. február 8., szerda

Az én ajtóm

Az első ajtó...
Szavakkal ajtót rajzolt, láthatatlant. Szép volt, vidám, kicsit komor, hangtalanul nyílt. Kék világa fényes fehéres, suttogó és könnyed. Ez jó ajtó, gondoltam, aztán elveszítettem.
Eltűntek a szavak, a könnyed kék és a fényes, a suttogó. Kopár fák borulnak fölém, cikkcakkos ágak sötét gyűrűjén szivárog a hold fénye. Kellene egy ajtó nekem is. Kellenének a szavak, megrajzolnám. Feketével-fehérrel. Úgysincsenek színek.
Kihalt a tér, dülöngélek a havas kocsiúton, várnak rám. Szelíd lámpafény, könnyed, sugárzó. Hangtalanul nyílik, zöldes, barnás, kékes világ, itt-ott mézszínű, suttogó. Szavakkal van tele, fehér szavak mindenütt, a falon, a szőnyegen, a szekrényen.
Ha megtalálod, bejöhetsz. Ez az én ajtóm.


2 megjegyzés:

Demeter Attila írta...

Sejtelmes és hívogató!
Éljenek az ajtók, ha jó helyre nyílnak, és az is jó szándékú, aki nyitogatja őket.
Üdvözlettel!
Demeter Attila

yoen írta...

Köszönöm, Attila:)