2011. június 21., kedd

Nyughatatlankodás

Horgolt zokni előképe
Nyughatatlankodásaim közepette egy szép színes kép láttán elhatároztam, hogy zoknihorgolásba kezdek. Az utóbbi időszak termése elég szegényes. A mellény nem sikerült úgy, ahogy szerettem volna. Gombtalanul leledzik a szekrényben. Készült egy sál is, de még mielőtt lefényképezhettem volna... elajándékoztam.

A mintája érdekes volt, és direkt jó az én domináns jobb agyféltekémnek. Talán majd egyszer rávisz a lélek, hogy beszkenneljem a mintát, most a lustaság győzött. 
Az őszi színekben pompázó sapkám 80%-ban elkészült. Elakadtam a fogyasztásnál, mert hol túl sokat, hol meg túl keveset... Egy kicsit most annak pihenni kell, hogy ismét megszeressem vele a munkát. 
Ja, és a nagyikendőm is van még, amire ha ránézek, csak szörnyülködök a színek láttán, pedig nem kellene, mert úgysem fogja senki látni, és amire elkészül (ha ebben a tempóban haladok), talán megbarátkozom vele végleg. Végül is melegnek tényleg meleg lesz, a többi meg nem számít, és a maradék fonalak is jó helyen lesznek benne. 
Van még egy kesztyűkezdemény, ami azt jelenti, hogy egy-egy hátrész elkészült, de a tenyérrészek kezdésénél elakadtam a gondolkozásban, hogy vajon elég lesz-e hozzá a fonalam. Ezért inkább azon most nem gondolkozom tovább. És de jó, hogy ilyent is lehet:)

Szóval, nem is számolom a félbehagyott dolgokat, de inkább ilyeneket hagyjak félbe, mint olyant, aminek tétje van. Na de ez a zokni, igazán izgalmasnak ígérkezik. Igaz, elég régi darab, egy 2009-es bejegyzés keretében született a gombolyda blogjában. (horgolt zokni egyszerűen) Sokan elkészítették, több képet is találtam hozzá, de a legjobban Gombolyag alkotása tetszik.

A körülmények kényszerének engedve, itt örökítem meg az elkészítés technikáját, Gombolyagtól kölcsönözve a lépések leírásának lényegét.

  • kezdés: 3-5 cm hosszú láncszemsor
  • rövidpálcák, majd a láncszemsor másik oldalát horgoljuk végig
  • a lábujj részt körökben kezdünk el horgolni, továbbra is rövidpálcákkal,
  • minden körben összesen 2-2 szemmel szaporítjuk a sort a széleken,
  • amíg el nem érjük a lábfej kerületének méretét
  • a lábfejet továbbra is körökben horgoljuk, szaporítás nélkül, amíg a boka ívéhez érünk
  • ha elértük a bokarészt, horgoljunk egy félkört a rüszt felőli részre
  • folytassuk tovább a horgolást légszemekkel (feleannyi, mint a lábfej rész utolsó teljes sorának szemszáma)
  • a légszemeket a zokni másik oldalához rögzítjük egy hamispálcával
  • az így kialakított lyukba jön majd a sarka
  • a légszemeket és a zoknitest felső részét alapnak használva folytatjuk a bokaszár elkészítését
  • a sarok rész elkészítését úgy kezdjük, hogy rövidpálcákkal körbehorgoljuk 
  • majd tovább körkörösen (minden oldalon 2-2 szemet fogyasztunk) 
  • ha már csak egy kb. 2-3 cm-es rés marad, a fonákján horgoljuk vagy varrjuk össze


Zokni-update
Végre elkészültek a horgolt zoknik:)




Nincsenek megjegyzések: